Loading...
Giriş Yap Hesap Oluştur

Çağrı Merkezi / (0216) 642 95 04

Emlak Danışmanlık Ofisi Açmak İçin Gerekenler

Anasayfa Haber ve Duyurular Emlak Danışmanlık Ofisi Açmak İçin Gerekenler
Sevdiklerinizle Paylaşın

Emlak Danışmanlık Ofisi Açmak İçin Gerekenler

Emlak ofisi kurarak işinizi nasıl genişletebilir ve daha geniş kitlelere hitap edebilirsiniz. Emlak ofisi açarken dikkat etmemiz gereken başlıca kuralları konuşacağız

Emlak ofisi açmak için neler gerekir, emlak ofisi açmak için hangi sertifika ya da belgelere sahip olmak gerekir, 2022 yılı itibarıyla emlak ofisi açmak için gerekenler, kimler emlak ofisi açamaz emlak ofisini açmanın olumlu yönleri gibi sorular emlak sektöründe ilerlemek isteyen pek çok kişinin aklına takılmaktadır. Bu gibi soruların yanıtlarını ve ayrıntılı bilgileri sizin için açıkladık

Neden Emlak Ofisi Kurulur?

Gayrimenkul sektörü Türkiye’de her geçen gün büyümekte, artan kentleşme ve yükselen gayrimenkul alım satımları ile birlikte ön plana çıkmaktadır. Bundan dolayı yatırımcılar, farklı bir sektörde ilerlemek isteyenler, girişimciler ve geniş bir bağlantı ağına sahip olarak işini büyütmek isteyenler emlak ofisi açma girişimi göstermektedir. 

Emlak ofisi kurarak işinizi nasıl genişletebileceğiniz konusunda kapsamlı bilgi almak için her zaman, bir gayrimenkul değerleme platformu olan emlak istasyonun uzman ekibi ile iletişime geçebilirsiniz. Peki emlak ofisi açmak için gerekenler nelerdir? Emlak ofisi açmak için gerekli belgelerin neler olduğunu merak edenler ve ilk iş olarak bu gereklilikleri araştırmaya başlamalıdır 

Emlak Ofisi Açmanın Şartları

Her sektörde olduğu gibi yeni bir iş alanına başlamak ve sağlam adımlarla ilerleyebilmek için yerine getirilmesi gereken bazı şartlar mevcuttur. Bu şartlar şu şekilde sıralanabilir:

  • MEB onaylı emlak danışmanlığı sertifikasına sahip olmak
  • Emlak yetki belgesine sahip olmak
  • Mesleki Yeterlilik Belgesine sahip olmak

Bu üç belgeye sahip olabilmek için emlak ofisi açmak isteyen kişinin bazı özelliklerinin uygun olması ve bazı şartları karşılıyor olması beklenmektedir.

MEB Onaylı Emlak Danışmanlığı Sertifikası Nedir?

MEB Onaylı Emlak Danışmanlığı Kursu Sertifikası, emlak danışmanlığı mesleğini yapmak ve bir emlak ofisi açarak bu alanda ilerleme kaydetmek isteyen bireyler için gerekli olan bir sertifika programıdır. MEB Onaylı Emlak Danışmanlığı Kursu Sertifikası ile birlikte belediyeden ruhsat alma, il ticaret müdürlüklerinden yetki belgesi alma alanlarında faaliyet gösterebilmeniz mümkündür. Emlak danışmanlığı sertifikası almak, 2022 yılı itibariyle emlak ofisi açmak için gerekli şartlar arasında yer almaktadır.

Emlak Yetki Belgesi Nedir?

Emlak Yetki Belgesi; gayrimenkul mallarının alım satım, kiralama ya da devir işlemleri sırasında aktif ve ön planda bir rol alarak bu işlemleri yerine getiren emlakçı kişilerden istenen bir belgedir. Emlak Yetki Belgesi, kişinin gayrimenkul alanında faaliyet gösterebilme iznine sahip olduğu anlamına gelmektedir. Emlakçılık alanında iş yapabilmek, yani emlak danışmanlığı yapabilmek, gayrimenkul sektöründe faaliyet gösterebilmek için emlak ofisi sahiplerinin yetki belgesi sahibi olmaları gerekmektedir.

Bu belgeye sahip olabilmek için aranan şartlar şunlardır:

  • En az ilköğretim mezunu olmak
  • 18 yaşını doldurmuş olmak
  • İcra ve iflas kanunu hükümlerini yerine getirmiş olmak
  • Konkordato ilan etmemiş olmak
  • Eski hükümlü olmamak

Emlak yetki belgesi almak için istenen resmi evraklar ise aşağıdaki gibidir:

  • Vergi levhası
  • Oda kayıt belgesi
  • Kişinin eğitim durumunu belgeleyen diploma
  • En az 100 saatlik emlak danışmanlığı sertifikası
  • Ticaret sicil gazetesi fotokopisi
  • İmza sirküleri
  • Adli sicil kaydı
  • Mesleki yeterlilik belgesi

Emlak Ofisi Başvuru Belgeleri Nelerdir?

Emlak danışmanlığı sertifikası, mesleki yeterlilik belgesi ve yetki belgesine sahip olan kişi; bir emlak ofisi açabilmek için belli başlı pek çok belgeyi toparlamalı ve bu belgeleri ilgili kuruma teslim etmelidir. Başvuru esnasında kişiden beklenen belgeler aşağıdaki gibidir:

  • Emlak meslek odasına kayıtlı olduğuna dair belgenin hazırlanması
  • Maliye Bakanlığı Kaydı
  • Çevre Temizlik Belgesi
  • Açılış harcının ödendiğini gösteren belge
  • Esnaf kefalet belgeleri
  • Vergi Dairesinden alınan belge
  • Esnaf Ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olunduğuna dair belge
  • Sanayi Dernek Kaydı
  • Bağ-Kur kaydı
  • İşletme açılışı bildiri belgesi
  • İşletmeye ait kira sözleşmesi
  • 6 Kilogram yangın tüpüne sahip olunduğunu gösteren belge
  • Zabıta Müdürlüğüne ödenen makbuz
  • Arkalı önlü kimlik fotokopisi
  • Halk Bankası makbuzu

Emlak Ofisi Açmak İle İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Bütün belgeler, yeterlilik ve sertifikalar bir yana, gayrimenkul sektöründe ilerlemek isteyen pek çok kişinin aklına alana dair başka sorular da takılmaktadır. Bu sorulardan bazılarını sizler için derleyip yanıtladık

Kimler Emlak Ofisi Açamaz?

Emlak sektöründe emlak ofisi açabilmek ve gayrimenkul alanında ilerleyebilmek için bazı gereklilikler bulunmaktadır.

  • 18 yaşını doldurmamış bireyler
  • Eski hükümlü olanlar
  • T.C vatandaşı olmayanlar ve yurtdışında ikamet edenler 
  • Yüz kızartıcı suçlardan adli sicil kaydı bulunanlar emlak ofisi açamamaktadır.

Emlak Ofisi Açmak İçin Sertifika Şart Mı?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi emlak ofisi açabilmek için kişiden beklenen bazı sertifikalar mevcuttur ve bu sertifikalara sahip olmayan kişilerin emlak ofisi açabilmesi mümkün değildir. MEB onaylı emlak danışmanlığı sertifikasına sahip olmak, emlak ofisi açabilme gerekliliklerinin başında gelmektedir.


Hemen ücretsiz ilan verin, kısa sürede alıcı bulun.

Ücretsiz İlan Ver!

Hemen
İlan Başvurunuzu
Yapın.

Danışmanlarımız
Başvurunuzu
İncelesin.

İlanınız
Tüm Ağımızda
Ücretsiz Yayınlansın!

İlanlarımız hakkında daha detaylı bilgi almak için, Hemen Arayın! (0216) 642 95 04

Copyright © 2016. Her Hakkı Saklıdır.